Direkt zum Inhalt springen Direkt zur Hauptnavigation springen

Julius Lester's "The Child" (1)

Analyse:
Die Aufgaben a – d) bauen aufeinander auf und sollten in der vorgegebenen Reihenfolge gelöst werden.

a) Examine Karen’s and her mother’s situation as far as their pregnancies and expectations for their children are concerned.
Visualize your results on mother and daughter in a flow chart.

b) Compare your results to the line graph of teenage pregnancies in the US as well as to the conclusions listed by the U.S. Department of Health and Human Sevices (M1).
Keep in mind that Julius Lester published his short story in 1993.

c) On the basis of your findings, analyse the short story’s title.

d) Examine Karen’s view on dreams in general as well as her own personal dream at the end of the story.


Zusätzliche Informationen für Sek II-Schüler*innen: 

Die Aufgaben eignen sich für das grundlegende und erhöhte Niveau. Die Lösungen sind sprachlich eher auf eA-Niveau gehalten, möchten aber eine Kontrollmöglichkeit für alle Schüler*innen bieten.

zu a) Create your own flow chart and/or look at

https://www.edrawsoft.com/flowchart-examples-for-students.html  


Bereitgestellt von: Fachberatung Englisch, 04.2020