Analyzing Stylistic Means and their Functions
Im Folgenden finden Sie eine Übungseinheit zum Thema "Analyzing Stylistic Means and their Functions", die sich direkt an Schülerinnen und Schüler richtet.
Geeignet für die Oberstufenjahrgänge 11-13 an Gymnasien.
Die zugehörigen Arbeitsblätter sowie die Lösung stehen unten zum Download bereit.
Phase 1: Wiederholung (Worksheet 1 a & b)
Revision: Which stylistic means do you already know?
Identify the stylistic means and their possible function(s) with the help of worksheet 1a. You can choose between three different levels (level 1 / level 1+2 / level 1 + 2 +3).
Worksheet 1b provides you with a key.
Phase 2: Übung (Worksheet 2 a & b)
Identify the stylistic means and their function.
Worksheet 2b provides you with a key.
Phase 3: (Gelenkte) Anwendung (Worksheet 3: geeignet für Jg. 11 und als Übung für Jg. 12 & 13)
Identify the highlighted stylistic means and their function in the excerpt from martin Luther King’s speech “I Have A Dream” (August 28, 1963)
Worksheet 3b provides you with a key.
(source of the complete speech:
http://news.bbc.co.uk/2/hi/americas/3170387.stm )
Phase 4: Anwendung (Worksheet 4: geeignet für Jg. 12 & 13)
Analyze the stylistic means Martin Luther King used in his speech “I’ve been to the Mountain Top” (April 3, 1968)
Worksheet 4b provides you with a key.
(source of the complete speech:
http://archives.ubalt.edu/bsr/articles/king%20speech.pdf )
Bereitgestellt von: Segna / Käcks / Zwernemann, Niedersächsische Landesschulbehörde, Fachberatung Englisch, 04.2020